diumenge, 17 de gener del 2021

Setmana 2 Online (18/01)

     Hola, famílies! Espere que seguiu tots bé en aquests dies que tornen a ser durs. Esperem que ben prompte puguem sumar el llenguatge elemental a les classes presencials a l'escola.


Entre tant, a l'espai "documents comuns 3C" de l'espai personal d'aquest blog, us he deixat 4 coses:

1- A la carpeta "Cançons" hi ha la cançó 3 i el seu acompanyament. També una fitxa que ja hem treballat però que servirà per a totes les cançons, anomenada lectura rítmica. Sugereixo solfejar lentament la cançó seguint la forma de treball de la fitxa "lectura rítmica", fixant-nos només en el ritme, com si les notes no existissin, primer picant-lo i després cantant el ritme sempre amb la nota LA. Quan vegin el ritme prou assumit, que hi posin la entonació i notes reals, encara lentament i atenent sobretot a notes alterades i ajudant-se de notes repetides per trobar recolzaments. Poc a poc cantar-la més ràpid i, finalment, ajudar-se de l'àudio acompanyament. (Aquest és ràpid, podeu provar a ficar-lo en reproductors que baixen la velocitat (buscant a la app store en trobareu). Sinó, solfejar-la amb àudio quan ja la cantem a la seua velocitat. 

PD: Cal escriure la tonalitat, armadura, compàs... de la cançó!


2- Fitxa de cercle de quintes a la carpeta "fitxes". És la teoria que hem donat recent. En ella, tornava a fer referència als vídeos que us vaig enllaçar al post "tonalitats". Els vídeos de Xusa i meu eren molt àmplis, i us deia d'escoltar fins certs minutatges. Ara podem escoltar-lo tot perquè el cercle de quintes és l'explicació on radica la teoría de com trobar i entendre tonalitats. Poden mirar els vídeos per resoldre els exercicis.


3- Infografia de cercle de quintes, dins el tema d'aquest nom. Està feta en paral·lel als vídeos, seguint mateix format. 


4- Dicatat 1 online a la carpeta dictats: té el dictat desglossat per compassos de 2 en 2 i el dictat sencer. Hi ha, també, la fitxa on l'han de completar (no cal fer-ho a la seva llibreta pròpia, ja que a la fitxa hi ha notes i/o ritmes donats per a completar (com es fa en els conservatoris).

Sugereixo, també, apuntar a sobre el ritme que escolten si no tenen la nota encara, o del revés, ntes soltes sense ritme si no capten de primeres el ritme, per a anar ficant peces al trencaclosques i finalment tenir, en diverses vegades d'escoltar-lo, totes les peces juntes, notes i ritmes.


Durant la propera setmana, dimarts cantarem la cançó ja estudiada i començarem a veure els primers exercicis de la fitxa. Dijous veurem el dictat i el que ens quedi de fitxa. Si s'allarga o no podem fer-ho tot, seguiriem amb ello dimarts següent, que no s'agovien, és més qüestió de anar fent i entenent que de fer ràpid i per què si.


Sobre tot i el més important, és que durant la feina apunten els dbtes que sorgeixin! Sinó, a classe no en tenen, no pregunten, se'ls queden per a ells i surten a final de trimestre. Si no poden resoldre tot, que anoten les dificultats per presentar-les a classe.


Per a Manel Muñoz, següent en presentar temari, ànims en el treball, i com sap, intentarem aguantar la presentació per a fer-la quan es pugue estar presencialment. Ho preferíem.


Salut a tots!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada